مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 06:452021-03-01پزشكي

شایعات کرونایی و تهدید سلامت روان جامعه


یک روانشناس خانواده با بیان اینکه تولید و اشاعه شایعات سلامت روان را در عرصه اجتماعی مخدوش می کند، گفت: برخی از شایعات با بزرگنمایی ابعاد بیماری کرونا موجب بروز اضطراب فراگیر در جامعه شده است.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک روانشناس خانواده با بیان اینکه تولید و اشاعه شایعات سلامت روان را در عرصه اجتماعی مخدوش می کند، گفت: برخی از شایعات با بزرگنمایی ابعاد بیماری کرونا موجب بروز اضطراب فراگیر در جامعه شده است.

امین مختاری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه سلامت روان به سه بخش و نگرش تقسیم می شود، اظهار کرد: نگرش های اول مربوط به فرد خواهد بود و این مسئله شامل تسلط بر هیجان ها، آگاهی از ضعف ها و رضایتمندی از خود است، بخش دوم آن مربوط به دیگران و شامل علاقه به دوستی های طولانی و صمیمی، احساس تعلق به یک گروه و احساس مسئولیت در مقابل محیط انسانی و مادی است.

این روانشناس خانواده با اشاره به اینکه نگرش سوم مربوط به زندگی است، افزود: این نگرش شامل پذیرش مسئولیت ها، انگیزه توسعهٔ امکانات، پرداختن به علایق، توانایی اخذ تصمیمات شخصی و ذوق خوب کارکردن است.

وی با بیان اینکه تحقیقات نشان دهنده این مسئله است که بین رضایت از زندگی و سلامت روان رابطه مثبت وجود دارد، گفت: رضایت از زندگی یکی از پیش بینی کننده های قوی سلامت روان است، در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شایعات کرونایی و تهدید سلامت روان جامعه

شایعات کرونایی و تهدید سلامت روان جامعه