مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 06:152021-03-01اقتصادي

مهار آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی/23 کانون معدوم شد


مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از مهار آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان خبر داد و گفت: تاکنون یک میلیارد و 800 میلیون تومان غرامت به واحدهای خسارت دیده پرداخت شده است.

- محمد اصغر زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر از مهار آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: در راستای مهار این بیماری 23 واحد طیور معدوم شد.

وی ادامه داد: در این راستا 10 واحد مرغ تخم گذار با 806 هزار قطعه، 9 واحد گوشتی با 270 هزار قطعه، یک واحد مرغ مادر با 105 قطعه، دو هزار و 90 قطعه بوقلمون، 25 قطعه شتر مرغ و سه کانون بومی معدوم شد.

اصغر زاده با بیان اینکه همچنین 200 تن تخم مرغ و 50 تن خوراک طیور نیز معدوم شد، اظهار کرد: تاکنون یک میلیارد و 800 میلیون تومان غرامت به واحدهای خسارت دیده پرداخت شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به منشا بروز بیماری بیان کرد: علی رغم اینکه استان به مدت شش سال عاری از این بیماری بود، پرندگان مهاجر باعث شیوع ویروس بودند.

اصغر زاده با بیان اینکه تجمع پرندگان در کنار برکه آب و فاضلاب شهری آغاز این واگیری بود، اظهار کرد: جانمایی نزدیک به هم واحدهای تخم گذار در تسریع شیوع بیماری نقش موثری داشت.

وی بیان کرد: اگر واحدهای تخم گذار در فاصله های بیشتری از یکدیگر جانمایی شده بودند، کمتر دچار مشکل می شدیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهار آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی/23 کانون معدوم شد

مهار آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی/23 کانون معدوم شد