مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 05:452021-03-01سياسي

موج کرونا در حال شعله ورتر شدن است/مهم ترین چالش های ویروس


فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، مسئله جدی در شیوع بیماری کرونا را شکل گیری جهش های ویروس دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر تهران، پیش بینی می شود کلانشهر تهران با فراز و فرودهایی به لحاظ گسترش اپیدمی روبرو باشد.

وی با تاکید بر اینکه گستردگی انتشار و قدرت سرایت پذیری کووید 19 با جهش های ایجاد شده بالا رفته است، خاطرنشان کرد: متأسفانه تغییر الگوی سنی ابتلاء در این بیماری که بیشتر بین گروه های سنی پنج تا 25 ساله است، نشان از تغییراتی در ساختار این ویروس دارد.

زالی افزود: همچنان پاسخ قطعی به این سوال که آیا جهش های جدید به درمان های متعارف و واکسیناسیون مقاوم است یا خیر، وجود ندارد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: دنیا با ویروسی مهاجم روبرو است که می تواند میزان ابتلاء و به دنبال آن مرگ و میرها را به طور چشمگیری افزایش دهد بنابراین اهتمام بیشتر و رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین اعمال سیاست های لازم با هدف کاهش بار اپیدمی ضرورت دارد.

وی، ترددهای غیرضروری خصوصاً در مناطق متراکم سطح شهر و یا احتمال انجام سفرهای نوروزی از سوی برخی شهروندان را یکی از مهم ترین چالش های پیش روی گسترش ویروس کرونا دانست و گفت: قطعاً اتخاذ تدابیری با هدف کاهش ترددها می تواند در ریشه کنی کرونا استراتژی موفقی تلقی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موج کرونا در حال شعله ورتر شدن است/مهم ترین چالش های ویروس

موج کرونا در حال شعله ورتر شدن است/مهم ترین چالش های ویروس