مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 05:002021-03-01اجتماعي

علاج ریاضی زدگی دانش آموزان مقطع ابتدایی چیست؟


بدون شک درس ریاضی یکی از مهم ترین درس ها در مقاطع مختلف تحصیلی از جمله ابتدایی است که دانش آموزان به دانستن و درک آن احتیاج دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، بسیاری از دانش آموزان به دلایل گوناگون از جمله شیوه تدریس آموزگار، تجربه های ناموفق، فشارهای والدین، تمرین کم و دشواری در یادگیری مفاهیم ریاضی از این درس فراری شده و از خود مقاومت نشان می دهند که گاهی ساده ترین اعمال ریاضی را هم نمی توانند انجام دهند.

به گفت وگو با دو تن از دبیران درس ریاضی نشسته و نظرات آنان را پیرامون استفاده از معلم متخصص درس ریاضی در مقطع ابتدایی جویا شدیم.

محمد مدرس دوره دوم متوسطه درس ریاضی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه نخستین تجربیات درک ریاضی از دوران کودکی آغاز می شود، اظهار کرد: به دلیل ارتباط با محیط اطراف، کودکان می توانند استدلال کرده و حین انجام بازی الگوهای ساده را ببینند و در مورد عملکردشان حدس هایی بزنند.

وی افزود: بنابراین اگر معلم متخصص درس ریاضی در دوره ابتدایی، این درس را آموزش دهد بهتر می تواند تشخیص دهد که دانش آموز چه مسئله ای را استدلال می کند و از طرفی نیاز به بارور شدن تجربیات استدلالی دوران کودکی توسط معلم متخصص احساس می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علاج ریاضی زدگی دانش آموزان مقطع ابتدایی چیست؟

علاج ریاضی زدگی دانش آموزان مقطع ابتدایی چیست؟