مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 04:052021-03-01پزشكي

بی تحرکی از مخاطرات عمده سلامتی و مرگ و میر در جهان


یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در مازندران گفت: بی تحرکی یا کم تحرکی یکی از مخاطرات عمده سلامتی و مرگ و میر در جهان است و ارتباط قدرت مندی بین کاهش تحرک و شیوع مشکلات جسمی وجود دارد.

- به خبرگزاری فارس مازندران، دکتر اوشیب نتاج متخصص طب فیزیکی و توانبخشی از بی تحرکی یا کم تحرکی به عنوان یکی از مخاطرات عمده سلامتی و مرگ و میر در جهان خبر داد و اظهار کرد: یک چهارم مردان فعالیت فیزیکی ندارند، افزایش بی تحرکی عمومی در جامعه تشدید شده است.

وی گفت: پیشرفت صنعتی و فناوری که ماشین آلات عهده دار فعالیت ها در منزل، مسیر رفت و آمد، محل کار و زمان خرید و تفریح شده است و پیشرفت خدمات پزشکی که منجر به افزایش طول عمر افراد سالم و بیمار شد نیز منجر به کاهش سطح فعالیت فیزیکی آن ها شده است.

اوشیب نتاج با ذکر این نکته که بی تحرکی یا کم تحرکی یکی از مخاطرات عمده سلامتی و مرگ و میر در جهان است، ادامه داد: ارتباط قدرت مندی بین کاهش تحرک و شیوع مشکلاتی مثل پرفشاری خون، دیابت نوع 2، حوادث عروقی، افزایش وزن و چاقی، اختلالات خواب، پوکی استخوان و دردهای اسکلتی عضلانی مثل کمردرد، سرطان ها به ویژه کولون و پستان، زندگی وابسته در سالمندان، افزایش مرگ و میر 20 تا 30 درصد افزایش مرگ و میر به هر علت ، وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی تحرکی از مخاطرات عمده سلامتی و مرگ و میر در جهان

بی تحرکی از مخاطرات عمده سلامتی و مرگ و میر در جهان