مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 04:052021-03-01بين الملل

راهبرد جدید آمریکا در منطقه غرب آسیا چیست؟


یک کارشناس مسائل بین الملل ضمن تاکید بر اینکه راهبرد آمریکا در دوره بایدن در غرب آسیا به ویژه عراق با دولت ترامپ متفاوت است، گفت: اما به نظر می رسد در دوره بایدن هم سیاست گذشته خود را مجدد پیگیری کرده و به دنبال تجزیه غرب آسیا به دولت های کوچک هستند.

- یک کارشناس مسائل بین الملل ضمن تاکید بر اینکه راهبرد آمریکا در دوره بایدن در غرب آسیا به ویژه عراق با دولت ترامپ متفاوت است، گفت: اما به نظر می رسد در دوره بایدن هم سیاست گذشته خود را مجدد پیگیری کرده و به دنبال تجزیه غرب آسیا به دولت های کوچک هستند.

حسن عابدینی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه راهبرد دولت جدید دموکرات بایدن در قبال منطقه غرب آسیا به ویژه عراق با راهبردی که دولت ترامپ در پیش گرفته بود متفاوت است گفت: جو بایدن زمانی هم که معاون رییس جمهور آمریکا (اوباما) بود در زمره شخصیت های آمریکایی قرار داشت که بیش از 29 – 30 بار به عراق سفر کرده و خودش را به گونه ای متخصص در موضوعات عراق می داند.

بنابراین راهبردی که بایدن در آن زمان دنبال می کرد بیشتر تلاش برای تجزیه عراق بود.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد در حال حاضر نیز دولت بایدن همین سیاست را مجددا در دستور کار پیگیری قرار دهد؛ چرا که سیاست راهبردی برای آمریکا از قبل بوده تا کشورهای غرب آسیا را تجزیه کرده و به دولت های کوچک تب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهبرد جدید آمریکا در منطقه غرب آسیا چیست؟

راهبرد جدید آمریکا در منطقه غرب آسیا چیست؟