مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 03:152021-02-28پزشكي

احتمال بحرانی شدن کرونا در کشور/ به مردم اطلاعات غلط ندهیم


رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا، رسانه ای شدن اخبار غیر علمی و نامعتبر از سوی برخی متخصصان را مورد انتقاد قرار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمردم در هیچ نقطه ای در امان نیستند، افزود: ممکن است بسیاری از افراد جامعه به دلیل اجباری شدن استفاده از ماسک، شستشوی مدام دست ها، ضدعفونی کردن وسایل، سفر نرفتن، رعیت فاصله ی اجتماعی و قرنطینه های طولانی از رعایت توصیه ها خسته شده و دچار خستگی و فرسودگی ناشی از پاندمی شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه مزمن شدن اپیدمی ها حتی می تواند سلامت معنوی جامعه را تحت تأثیر قرار دهد، ادامه داد: زمانیکه اپیدمی پیش رونده باشد تنها جسم و جان و معیشت مردم در خطر نیست، بلکه محروم شدن مردم از نماز جماعت، عدم برگزاری اجتماعات مذهبی و محدویت های حضور در اماکن مذهبی و زیارتگاهها نیز می تواند سلامت روان جامعه را تحت تاثیرقرار دهد.

سوری با اشاره به اینکه برای حفظ جان خود و عزیزانمان ناچار به رعایت پروتکل ها هستیم ادامه داد: آمارها گواه این مهم که اکثریت جامعه به رغم مزمن شدن بیماری، توصیه ها را رعایت می کنند.

سوری با بیان اینکه صرفاً نباید مردم را مسئول گسترش بیماری بدانیم، گفت: لازم است سیاست ها، رویکردها و برنامه های بهداشتی از سوی دولت به شکلی اجرا شود که مردم با کمترین فشار نا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال بحرانی شدن کرونا در کشور/ به مردم اطلاعات غلط ندهیم

احتمال بحرانی شدن کرونا در کشور/ به مردم اطلاعات غلط ندهیم