مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 23:352021-02-28بين الملل

هشدار ترکیه به یونان در زمینه برخورد با پناهجویان


وزارت خارجه ترکیه از دولت یونان خواست تا به بازگرداندن مهاجران در دریا به سوی ترکیه وبرخورد های خلاف قوانین بین المللی پایان دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، وزارت خارجه ترکیه یکشنبه از یونان خواست تا به بازگرداندن مهاجران در دریا به سوی ترکیه پایان دهد.

به نوشته وبگاه احوال وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد که دولت یونان باید به روند اعزام مهاجران با قایق های لاستیکی پایان دهد، زیرا این اقدام نقض معاهده پناهجویان اتحادیه اروپاست.

این وزارتخانه به دو حادثه خاص در ماه فوریه اشاره کرد که در آن ماموران ساحلی یونان مهاجران از جمله زنان و کودکان را پس از سرقت پول و اشیا با ارزش، به جزیره ای در رودخانه اوروس بازگرداندند.

ترکیه که حدود چهارمیلیون پناهنده در آن زندگی می کنند مدت هاست یونان را به اخراج پناهجویان و نقض قوانین بین المللی در این زمینه متهم می کند.

در مارس 2016 اتحادیه اروپا با ترکیه توافق کرد و به این کشور حداکثر 6 میلیارد یورو (7.

3 میلیارد دلار) کمک برای پناهندگان سوری در خاک خود، عضویت سریع در اتحادیه اروپا و سفر بدون ویزا به اروپا برای شهروندان ترکیه در نظر گرفت، ولی آنکارا اتحادیه اروپا را به عدم انجام وعده خود برای کمک به ترکیه در اسکان سوریه متهم کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار ترکیه به یونان در زمینه برخورد با پناهجویان

هشدار ترکیه به یونان در زمینه برخورد با پناهجویان