مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 12:002021-02-28اقتصادي

کفه تحولات آینده به نفع بورس


بازار دیر یا زود از حوزه هیجان خارج خواهد شد؛ در سال آینده طی 4ماه اول سال ، انتخابات و تقسیم سود شرکت ها را خواهیم داشت و پس از آن نتیجه انتخابات و تورم، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، همایون دارابی گفت: بازار ما در حال فروش هیجانی ناشی از نگرانی از صف های فروش بوده که هر چند با مصوبات خوب شورای عالی بورس از سرعت آن کاسته شده است اما همچنان خروج نقدینگی از بازار ادامه دارد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: دلیل کاهش اصلی بازار، خلف وعده دولت در مسیر نرخ بهره و افزایش ناگهانی آن و اتخاذ سیاست انقباض مالی و همچنین عمل نکردن دولت به الزامات لازم برای انتشار صندوق های دارا دوم یا پالایش یکم، موجب شروع دوره کاهشی بازار شد.

وی ادامه داد: از یک سو نرخ بهره 8درصدی باعث خروج نقدینگی از بانک ها به سمت بازار سرمایه شد اما در تیرماه با رساندن نرخ بهره به 22درصد بین بانکی، پول ها مسیر عکس را درپیش گرفتند؛ حال به این شرایط اختلاف ها در مورد صندوق پالایش یکم و آزادسازی مرحله دوم سهام عدالت را هم اضافه کنیم در می یابیم که چرا این مشکل رخ داد.

دارابی اظهار داشت: با افت بازار به دلیل وجود حجم مبنا و دامنه نوسان، میلیون ها سهامداری که به صورت حقیقی و مستقیم راهی بازار شده بودند با مشاهده افت بازار و تشکیل صف های فروش دچار هیجان فروش شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کفه تحولات آینده به نفع بورس

کفه تحولات آینده به نفع بورس