مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 10:102021-02-28اقتصادي

تامین اعتبار لازم برای آبیاری مهمترین چالش توسعه اراضی جنگلی در خراسان شمالی


مدیر جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی تامین اعتبار لازم برای آبیاری را مهمترین چالش توسعه اراضی جنگلی در این استان بیان کرد.

- قدیمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه این اداره کل برای توسعه جنگل های استان امر نهال کاری را با آغاز پاییز انجام می دهد، گفت: بعد از غرس نهال تا سه سال امر آبیاری و نگهداری آن ها بر عهده این اداره کل است.

وی افزود: اما این اداره کل برای تامین آب مورد نیاز این نهال ها، باید آب را خریداری کند که با مشکل تامین اعتبار خرید آب مواجه است.

قدیمی ادامه داد: این چالش در شهرستان راز و جرگلان بیشتر است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نمی توان از پساب های تصفیه شده برای آبیاری این درختان غیرمثمر استفاده کرد، گفت: برای اجرای طرح های جنگل کاری و آبیاری آن ها نمی توان از پساب استفاده کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اجرای طرح زراعت چوب افزود: برای اجرای این طرح می توان از پساب استفاده کرد اما هنوز آن هم به نتیجه نرسیده است.

وی ادامه داد: به تازگی موفق شده ایم مجوز اجرای طرح زارعت چوب با نها درخت صنوبر را در شهرستان بجنورد انجام دهیم که آب مورد نیاز هن توسط پساب تامین می شود و در سطح 500 تا 560 هکتار به مرحله اجرا درخواهد آمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین اعتبار لازم برای آبیاری مهمترین چالش توسعه اراضی جنگلی در خراسان شمالی

تامین اعتبار لازم برای آبیاری مهمترین چالش توسعه اراضی جنگلی در خراسان شمالی