مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 10:052021-02-28سياسي

قانون بیمه بیکاری اصلاح می شود


معاون وزیر کار معتقد است قانون بیمه بیکاری ضعف هایی که دارد که موجب شده محدودیتهایی در استفاده از مزایای این قانون برای افراد تحت پوشش آن و قانون کار و تامین اجتماعی به وجود آید و به همین دلیل نیازمند اصلاح و بازنگری است.

- معاون وزیر کار معتقد است قانون بیمه بیکاری ضعف هایی که دارد که موجب شده محدودیتهایی در استفاده از مزایای این قانون برای افراد تحت پوشش آن و قانون کار و تامین اجتماعی به وجود آید و به همین دلیل نیازمند اصلاح و بازنگری است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از حمایت های موثر تأمین اجتماعی از نیروی کار در حوزه بیمه بیکاری است.

فلسفه وجودی بیمه بیکاری به سال 1366 بر می گردد که برای جبران خسارت ناشی از دوران جنگ تحمیلی به کارگاه ها، کارخانه ها و مراکز تولیدی و صنعتی آسیب دیده و تخریب شده و کارگرانی که در این جریان بیکار شدند، پیش بینی شد.

بیمه بیکاری به عنوان یک ابزار کاربردی در شرایط خاص در قانون کار گنجانده شده که به واسطه این ابزار کارگران می توانند در دوره بیمه ای خود کمتر متوجه بحران بیکاری شده و فرصتی برای جستجو برای کار دیگر داشته باشند.

حاتم شاکرمی ـ معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این باره می گوید: با بررسی هایی که در حوزه روابط کار انجام دادیم، دریافتیم که چند قانون وجود دارند که نیازمند بازنگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون بیمه بیکاری اصلاح می شود

قانون بیمه بیکاری اصلاح می شود