مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 09:552021-02-28اقتصادي

تجارت با عراق و اقلیم کردستان از مرز سیرانبند تا یک میلیارد دلار قابل افزایش است


تلاش می کنیم تجارت با کشور عراق و اقلیم کردستان را تا یک میلیارد دلار افزایش دهیم.

- ایسنا/کردستان ️استاندار کردستان گفت: تلاش می کنیم تجارت با کشور عراق و اقلیم کردستان را تا یک میلیارد دلار افزایش دهیم.

بهمن مرادنیا در مرز سیرانبند و در استقبال از سرلشکر چتو صالح معاون وزیر داخله اقلیم کردستان عراق با بیان اینکه در حال حاضر میزان مبادلات از مرز سیرانبند 230 میلیون دلار در سال است، افزود: تلاش خواهیم کرد با افزایش تعاملات و تکمیل زیرساخت ها این رقم به یک میلیارد دلار برسد.

مرادنیا بیان کرد: از زمان های دور میان مردمان هر دو سوی مرز تجارت و مبادلات مرزی وجود داشته و بنا داریم توسعه تجارت در این مرز صورت بگیرد.

وی در خصوص زیرساخت های موجود در مرز سیرانبند نیز گفت: شرایط و زیرساخت های این مرز کامل نیست و باید تلاش کنیم نواقص را مرتفع کنیم.

سرلشکر صالح چتو معاون وزیر داخله اقلیم کردستان عراق: امروز به همراه تنی چند از مسئولین مرتبط با حوزه مرز از سیرانبند بازدید و با استاندار کردستان ایران دیدار می کنیم این مرز از سوی دولت مرکزی عراق و ایران به عنوان یک مرز رسمی شناخته شده است در این دیدار نواقص بررسی و مواردی که نیازمند اصلاح و بازنگری برای بازگشایی مرز باشد را مورد توافق قرار خواهیم داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجارت با عراق و اقلیم کردستان از مرز سیرانبند تا یک میلیارد دلار قابل افزایش است

تجارت با عراق و اقلیم کردستان از مرز سیرانبند تا یک میلیارد دلار قابل افزایش است