مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 09:502021-02-28اقتصادي

ناهمخوانی صادرات آذربایجان شرقی با الگوی واردات کشورها


معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی بر لزوم هدفمند سازی صادرات تاکید کرد و گفت: ترکیب کالاهای صادراتی استان با تقاضای کشورها همخوانی زیادی ندارد.

- معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مطرح کرد ناهمخوانی صادرات آذربایجان شرقی با الگوی واردات کشورها ایسنا/آذربایجان شرقی معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی بر لزوم هدفمند سازی صادرات تاکید کرد و گفت: ترکیب کالاهای صادراتی استان با تقاضای کشورها همخوانی زیادی ندارد.

پرویز محمدزاده در جلسه کارگروه اشتغال استان اظهار کرد: مواد معدنی، محصولات کشاورزی و شیرینی و شکلات ترکیب غالب صادراتی استان را تشکیل می دهد و میزان صادرات محصولاتی با ارزش افزوده بالا بسیار پایین است.

وی افزود: باید بر تولید و صادرات محصولات دانش بنیان که ارزش افزوده بالایی دارند نیز بیشتر تمرکز شود، چرا که صادرات کالاهای دانش بنیان حتی اگر کم هم باشد در توسعه استان تاثیرگذارتر خواهد بود.

وی ابراز کرد: در این راستا چاره ای نداریم جز این که با تمام توان، موانع و مشکلات موجود فعالیت های دانش بنیان را رفع کنیم که در غیر این صورت از قافله شتابان پیشرفت و توسعه جهانی عقب خواهیم ماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناهمخوانی صادرات آذربایجان شرقی با الگوی واردات کشورها

ناهمخوانی صادرات آذربایجان شرقی با الگوی واردات کشورها