مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 09:252021-02-28پزشكي

طب سوزنی دانش پزشکی چینی با قدمت چند هزار ساله است


مدیر گروه طب چینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طب سوزنی دانش پزشکی چینی با قدمت چند هزار ساله است که از آن برای تشخیص براساس مبانی اختصاصی طب مزبور، - ایسنا/خراسان رضوی مدیر گروه طب چینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طب سوزنی دانش پزشکی چینی با قدمت چند هزار ساله است که از آن برای تشخیص براساس مبانی اختصاصی طب مزبور، درمان، پیشگیری، بقاء و ارتقاء سلامتی استفاده می شود.

دکتر حمیدرضا بهرامی در گفت وگو با ایسنا در خصوص نیاز دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به راه اندازی رشته طب سوزنی، اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد این موضوع را پیش بینی کرده بود، در سال 84 برای اولین بار حدود 20 نفر به چین اعزام شدند که از این تعداد پنج نفر در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب و گروه طب چینی و مکمل را راه اندازی کردند.

در سال 90 راه اندازی این رشته درخواست شد و در سال 98 مجوز راه اندازی طب سوزنی و تربیت نیرو به صورت تخصصی در دانشگاه را به مشهد دادند.

وی افزود: رشته طب سوزنی برای اولین بار در کشور با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه اندازی شد.

در اولین دوره 6 دانشجو دکتری را برای رشته طب سوزنی پذیرش کردیم که یک دوره دو ساله مبانی نظری را می خوانند و با شرک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طب سوزنی دانش پزشکی چینی با قدمت چند هزار ساله است

طب سوزنی دانش پزشکی چینی با قدمت چند هزار ساله است