مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 09:202021-02-28سياسي

ایمنی واکسن کووپارس در نمونه های حیوانی/ تزریق به 133 نفر در فاز اول


معاون تحقیقات موسسه سرم سازی رازی مراحل تزریق واکسن پروتیین نوترکیب کووپارس به 133 داوطلب در فاز نخست کارآزمایی بالینی را تشریح کرد.

- ایمنی واکسن "کووپارس" در نمونه های حیوانی/ تزریق به 133 نفر در فاز اول معاون تحقیقات موسسه سرم سازی رازی مراحل تزریق واکسن پروتیین نوترکیب کووپارس به 133 داوطلب در فاز نخست کارآزمایی بالینی را تشریح کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فلاح _ معاون تحقیقات موسسه سرم سازی رازی در مراسم آغاز کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس، گفت: روز اول دو تزریق انجام می شود و روز دوم تزریق نداریم.

روز سوم واکسن به چهار نفر تزریق می شود و روز پنجم نیز تزریق نداریم.

روز هفتم واکسن به چهار نفر و روز آخر واکسن به 3 نفر تزریق می شود؛ در مجموع واکسن در 8 روز به 13 نفر در مرحله اولیه فاز یک تزریق می شود.

وی افزود: یک هفته بعد از تزریق به 13 نفر، واکسن به 120 نفر در 4 گروه 30 نفره تزریق می شود و سه گروه واکسن با دوزهای مختلف و یک گروه پلاسیبو یا واکسن نما دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه فرآیند کارآزمایی بالینی در فاز نخست 23 روز طول می کشد، اظهار کرد: بعد از 21 روز هر نفر یک دوز دیگر واکسن دریافت می کند و 30 روز بعد از تزریق دوز دوم فرد دوز استنشاقی را دریافت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایمنی واکسن کووپارس در نمونه های حیوانی/ تزریق به 133 نفر در فاز اول

ایمنی واکسن کووپارس در نمونه های حیوانی/ تزریق به 133 نفر در فاز اول