مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 08:302021-02-28پزشكي

ابتلا به هر نوع کرونا با تست PCR تشخیص داده می شود


سرپرست آزمایشگاه رفرانس(مرکزی) دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: اگر افراد به کرونای معمولی و یا نوع انگلیسی آن مبتلا شوند و تست PCR بدهند، - ایسنا/کرمانشاه سرپرست آزمایشگاه رفرانس(مرکزی) دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: اگر افراد به کرونای معمولی و یا نوع انگلیسی آن مبتلا شوند و تست PCR بدهند، تست کرونای آنها مثبت می شود، اما تشخیص نوع ویروس نیاز به تجهیزات خاصی دارد.

دکتر علی رضوانی در گفت و گو با ایسنا، درخصوص اینکه آیا تست PCR می تواند کرونای انگلیسی را در افراد تشخیص دهد، گفت: آزمایش PCR برای تشخیص ابتلای افراد به کرونا به کار می رود و با این تست، اگر افراد به هرنوع کرونا؛ چه کرونای معمولی و چه نوع انگلیسی مبتلا باشند، نتیجه آزمایش آنها مثبت می شود.

وی افزود: جای نگرانی نیست و در صورت شیوع کرونای انگلیسی با انجام آزمایش PCR می توان مشخص کرد که فرد مبتلا به کرونا هست یا نه، اما تشخیص نوع ویروس نیازمند کیت اختصاصی تشخیص ویروس است که خوشبختانه کیت PCR تشخیص اختصاصی کرونای انگلیسی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفته تا در موارد مشکوک جهت تشخیص این ویروس مورد استفاده قرار گیرد .

رضوانی تصریح کرد: اگر نتیجه تست کرونای PCR کسی مثبت می شود باید اصول قرنطینه را به طور کامل رعایت کرده و از دیگران فاصله بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتلا به هر نوع کرونا با تست PCR تشخیص داده می شود

ابتلا به هر نوع کرونا با تست PCR تشخیص داده می شود