مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 07:052021-02-28سياسي

نباید در «تنور کنکور» دمیده شود/ کنکور به موضوع تجاری- آموزشی تبدیل شده است


بیش از آنکه کنکور یک پدیده صرفاً آموزشی باشد به یک موضوع تجاری آموزشی تبدیل شده است و نباید دائما در تنور کنکور دمیده و انواع و اقسام استرس ها، - عباس مقتدایی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و استاد دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس در رابطه با حذف و آسیب های کنکور، اظهار داشت: در سال های اخیر کنکور از یک پدیده صرفاً آموزشی و تأثیرگذار بر روند تعلیم و تربیت به یک موضوع چند بُعدی تبدیل شده به طوری که ابعاد اقتصادی کنکور این پدیده را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: بیش از آنکه کنکور یک پدیده صرفاً آموزشی باشد به یک موضوع تجاری آموزشی تبدیل شده و این مسأله بسیاری از خانواده ها و بخش قابل توجهی از جامعه دانش آموزی را درگیر کرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: از موج جمعیتی داوطلبان کنکور عبور کرده و عملاً مرحله اوج رقابت برای حضور در دانشگاه را پشت سر گذاشته ایم اما جریانی مبتنی بر سود و بهره گیری مادی تلاش می کند تا این موضوع ابعاد منطقی خود را بازیابی نکند و به همین دلیل موضوع رقابت و کنکور از مسیر منطقی خود خارج شده است.

مقتدایی عنوان کرد: به نظر می رسد حالا که دانشگاه های خوب و بسیار خوب در سطح کشور داریم، دانشگاه های پیام نور، آزاد، علمی کاربردی و نظایر آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نباید در «تنور کنکور» دمیده شود/ کنکور به موضوع تجاری- آموزشی تبدیل شده است

نباید در «تنور کنکور» دمیده شود/ کنکور به موضوع تجاری- آموزشی تبدیل شده است