مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 07:052021-02-28پزشكي

با میسوفوبیای ناشی از کرونا چه کنیم؟


بعد از شیوع کرونا و در راستای مبارزه با این ویروس که مرزهای جهانی را درنوردید، تاکید بر رعایت بهداشت شخصی، باعث ایجاد وسواس و ترس بیش از حد از میکروب ها و آلودگی مکان های کثیف در برخی از افراد شده است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی بعد از شیوع کرونا و در راستای مبارزه با این ویروس که مرزهای جهانی را درنوردید، تاکید بر رعایت بهداشت شخصی، باعث ایجاد وسواس و ترس بیش از حد از میکروب ها و آلودگی مکان های کثیف در برخی از افراد شده است.

طبیعی و محتاطانه است که نگران مسائلی مانند آلودگی غذاها، قرار گرفتن در معرض آلودگی های بدن دیگران و حفظ بهداشت باشید، با این حال، اگر به میسوفوبیا مبتلا باشید، این نگرانی های طبیعی، به میزان بسیاری افزایش می یابد.

میسوفوبیا یا ترس از میکروب، به ترس ناسالم از آلودگی اشاره دارد.

یک روانشناس در این خصوص به ایسنا، گفت: اپیدمی کرونا باعث افزایش احتمال ابتلا افراد به اختلالات اضطرابی شده است و از بین پژوهش ها و نمونه های بالینی، اضطراب ها و نگرانی هایی از جمله mysophobia یا ترس از آلودگی و اختلالات وسواس در بین افراد بیشتر مشاهده می شود.

شیوا محجل افزود: این نوع وسواس ها علائمی همانند، شستن بیش از حد دست ها با تصور این که تمییز نمی شوند، اجتناب از محیط هایی که تصور می شود افراد آلوده آنجا ممکن است حضور داشته باشن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با میسوفوبیای ناشی از کرونا چه کنیم؟

با میسوفوبیای ناشی از کرونا چه کنیم؟