مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 06:102021-02-28پزشكي

میزان سرب هوای تهران در چه فصل هایی بیشتر است؟


پژوهشگران با بررسی غلظت سرب گرد و غبار هوای تهران در بازه زمانی زمستان 1397 تا پاییز 1398، عنوان کردند که میزان این آلاینده در همه فصل ها به غیر از زمستان برای کودکان بالاتر از حد مجاز بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، ذرات معلق یکی از عوامل مهم آلودگی هوا هستند که اندازه، غلظت، ترکیب شیمیایی و سمیت این ذرات بر میزان تاثیرات سلامت آن ها موثر است.

این ذرات توانایی جذب فلزات سنگین و آلاینده های دیگر مثل آفت کش ها را نیز دارند.

فلزات سنگین مانند آرسنیک، آهن، روی، سرب، کادمیوم، کروم، مس، منگنز و نیکل در هوا می توانند از طریق تنفس، بلعیدن و تماس پوستی وارد بدن انسان شوند و مشکلاتی مثل بیماری های کلیوی، اختلال در سیستم اعصاب، اختلال در عملکرد غدد درون ریز و .

ایجاد کنند.

با توجه به مشکلاتی که فلزات سنگین ایجاد می کنند، پژوهشگران با انجام مطالعه ای میزان فلز سنگین سرب را در فصول مختلف شهر تهران بررسی کردند.

برای انجام این تحقیق و ارزیابی ریسک سلامت فلزات سنگین در گرد و غبارهای اتمسفری، از چهار منطقه 9، 11، 10 و 12 واقع در غرب و مرکز تهران در طی فصل های زمستان 1397 و بهار، تابستان و پاییز 1398 نمونه گیری انجام شد.

به منظور جمع آوری نمونه های گرد و غبار اتمسفری در هر نقطه سه تله گرد و غبار قرار داده شد و پس از انتقال به آزمایشگاه مورد برر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان سرب هوای تهران در چه فصل هایی بیشتر است؟

میزان سرب هوای تهران در چه فصل هایی بیشتر است؟