مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 05:452021-02-28اقتصادي

سردرگمی بین استعلامات در بهشت معادن؛ سهم مردم از «گوغر» و «قنات مروان» سود یا ضرر؟


استان کرمان بهشت معادن کشور نام دارد، اما دغدغه های زیست محیطی و آلودگی آب ناشی از معادن از جمله معادن «گوغر» و «قنات مروان» در شهرستان بافت موضوعی است که مدت هاست جزو مطالبه و دغدغه اصلی کشاورزان و دامداران این منطقه شده است.

-   به گفته آنها، معدن قنات مروان یک سری مشکلات و تنش های اجتماعی ایجاد کرده برای مردمی که مشغول کار کشاورزی و دامداری هستند، چرا باید با یک مجوز معدن تنش بین مردم ایجاد کنند، ما خواستار ورود دادستانی به این موضوع هستیم، داشته های مردم و درآمد معدن و مضرات آن به سود و ضرر چه کسی هست؟ یکی دیگر از اهالی منطقه عنوان کرد: در زمان قدیم که سال 42 تا 58 این معدن فعالیت داشته از کارگران آن زمان کسی زنده نیست، اکنون مسئولان وارد این موضوع شوند تا دغدغه های مردم برطرف شود و مردم خواستار حمایت مسئولان هستند.

او تأکید کرد: با کار توسعه اقتصادی مخالف نیستیم اما باید ارزش هر کاری مشخص شود اینکه ضررها و سود با هم مقایسه شود و برآیند کار هر چه شد آن وقت انجام شود نه همه ضررها برای مردم و سود برای بهره برداران باشد.

آنها اظهار کردند: کوهشاه پرباران ترین نقطه جنوب شرق استان کرمان است و حدود 40 تا 50 درصد آب جاری استان از این کوه جاری می شود و به طرف شهرستان های مختلف می رود و معدن در این کوه می تواند بر کمیت و کیفیت منطقه تاث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سردرگمی بین استعلامات در بهشت معادن؛ سهم مردم از «گوغر» و «قنات مروان» سود یا ضرر؟

سردرگمی بین استعلامات در بهشت معادن؛ سهم مردم از «گوغر» و «قنات مروان» سود یا ضرر؟