مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 03:402021-02-28دانش

چرا بوتولیسم در خلیج گرگان ایجاد می شود؟


عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: یکی از مهم ترین دلایلی که می تواند باعث ایجاد بوتولیسم در خلیج گرگان شده باشد، ورود مواد آلی و مغذی حاصل از پساب مراکز پرورش ماهی و لایروبی نیزارهای منطقه به داخل خلیج بوده که موجب شکل گیری محیط بی هوازی شده است.

- ایسنا/گلستان عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: یکی از مهم ترین دلایلی که می تواند باعث ایجاد بوتولیسم در خلیج گرگان شده باشد، ورود مواد آلی و مغذی حاصل از پساب مراکز پرورش ماهی و لایروبی نیزارهای منطقه به داخل خلیج بوده که موجب شکل گیری محیط بی هوازی شده است.

دکتر سیدمحمود قاسم پوری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: سال گذشته تلفات غیرعادی پرندگان در تالاب میانکاله و خلیج گرگان از دهه اول دیماه و تقریبا یک ماه زودتر از امسال شروع شد.

در آن سال بیش از 40 هزار لاشه پرنده با همکاری نیروهای محیط زیست، دامپزشکی و همیاران محلی جمع آوری و به صورت بهداشتی دفن شد.

بعد از آن سازمان دامپزشکی به عنوان مرجع تشخیص بیماری های حیات وحش، با انجام نمونه برداری و آزمایشات مختلف علت مرگ ومیر پرندگان را بیماری بوتولیسم اعلام کرد.

وی افزود: سال قبل با همکاری تعدادی از اساتید دانشگاه های کشور و همیاران محلی، گروهی را بدون وابستگی به ارگان های دولتی تحت عنوان کمیته مشورتی میانکاله تشکیل دادیم و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا بوتولیسم در خلیج گرگان ایجاد می شود؟

چرا بوتولیسم در خلیج گرگان ایجاد می شود؟