مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 23:352021-02-27بين الملل

بایدن با ارسال نامه ای به کنگره، حمله به سوریه را توجیه کرد


رییس جمهور آمریکا با ارسال نامه ای به کنگره، سعی کرد به بهانه جلوگیری از حملات بیشتر به نظامیان آمریکایی در عراق، حمله به شرق سوریه را توجیه کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جو بایدن رییس جمهور آمریکا بامداد یکشنبه با ارسال نامه ای به نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان و پاتریک لیهی رییس موقت مجلس سنای این کشور، دستور خود برای حمله تجاوزکارانه به شرق ، بایدن در این نامه - که بعد از اعتراض و انتقاد برخی قانون گذاران دموکرات به این تصمیمش ارسال شده - مدعی شد با حمله به اهدافی در شرق سوریه قصد داشته از تداوم حملات به نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور در عراق جلوگیری کند.

در این نامه که متن آن بامداد یکشنبه توسط کاخ سفید منتشر شد، آمده است: برای دفاع و حفاظت از پرسنل و شرکای ما در برابر این حملات و همچنین حملات آتی، طبق اختیارات قانون اساسی برای اعمال قدرت رزمی به عنوان فرمانده کل قوا، این اقدام نظامی را هدایت کردم .

بایدن ضمن اشاره به عملیات راکتی چند روز پیش یک گروه عراقی علیه پایگاه نظامی آمریکا در اربیل، مدعی شد: آن گروه های شبه نظامی غیر دولتی [که در حمله به سوریه هدف قرار گرفتند]، در حملات اخیر علیه پرسنل آمریکایی و ائتلاف در عراق دخیل بودند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدن با ارسال نامه ای به کنگره، حمله به سوریه را توجیه کرد

بایدن با ارسال نامه ای به کنگره، حمله به سوریه را توجیه کرد