مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 17:302021-02-27بين الملل

آغاز ماموریت بمب افکن های بی – 1 آمریکا در نزدیکی آبهای روسیه


نیروی هوایی آمریکا از آغاز نخستین ماموریت تمرینی بمب افکن های بی – 1 این کشور در دریای نروژ و در مجاورت آبهای روسیه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از یونایتد پرس اینترنشنال، نیروی هوایی آمریکا از آغاز اولین ماموریت بمب افکن های بی – 1 آمریکا مستقر در نروژ و در نزدیکی پایگاه های دریایی روسیه خبر داد.

بر اساس این گزارش، پیشتر طی هفته گذشته دو فروند بمب افکن بی – 1 آمریکایی وارد خاک نروژ شدند.

گفته می شود این دو بمب افکن در راستای پوشش بیش از 200 تن از کارکنان نیروی هوایی مستقر در پایگاه هوایی اورلند یعنی جایی که جنگنده های اف – 35 نروژ در آنجا مسقر هستند، راهی این کشور شده اند.

به گفته نیروی هوایی آمریکا، بمب افکن های بی – 1، روز جمعه نخستین ماموریت تاکتیکی خود را به صورت تمرینی مشترک با جنگنده های اف – 35 نروژ در آب های دریای نروژ انجام داده اند.

لازم به ذکر است دریای نروژ به عنوان بازوی اقیانوس آرام در منطقه قطب شمال و در مجاورت دریای برنت یعنی جایی که از آن به عنوان حیات خلوت نیروی دریایی روسیه و خانه ناوگان شمالی زیر دریایی های ویژه حمل موشک های بالستیک این کشور یاد می شود، مطرح است.

وزارت دفاع روسیه هنوز از زمان انجام تمرینات یاد شده دو بمب افکن بی – 1 در روز جمعه، واکنش خاصی به این موضوع نشان نداده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز ماموریت بمب افکن های بی – 1 آمریکا در نزدیکی آبهای روسیه

آغاز ماموریت بمب افکن های بی – 1 آمریکا در نزدیکی آبهای روسیه