مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 16:302021-02-27اقتصادي

دامنه نوسان نامتقارن در بورس، مقطعی است


معتمد، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس گفت: دامنه نوسان نامتقارن در بورس، تصمیمی است که در راستای آرامش بازار گرفته شد و کوتاه مدت خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، محمدرضا معتمد افزود: براساس مطالعات صورت گرفته در سایر کشورها و حوزه خلیج فارس، تغییر دامنه نوسان در شرایطی که بازار از حالت عادی خارج می شود صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: تغییر دامنه نوسان به صورت نامتقارن، یکی از ابزارهایی است که در شرایط خارج شدن بازار از حالت عادی خود، از نوسانات غیر منطقی سهامداران جلوگیری می کند.

معتمد گفت: دامنه نوسان نامتقارن که توسط شورای عالی بورس تصمیم گیری شد از جمله ابزارهای حمایتی بازار سرمایه است و در شرایطی فعلی، راهگشا خواهد بود و باعث ایجاد آرامش در بازار می شود، اما این تصمیم مقطعی است و در حالت عادی دامنه نوسان، بالاتر و متقارن خواهد بود.

معتمد با بیان اینکه برایند بازار سرمایه، عرضه و تقاضاست افزود: در بازار سرمایه، معاملات بورس براساس ارزندگی سهام صورت می گیرد و سهامداران متناسب با شرایط بازار، اقدام به خرید و فروش می کنند.

وی ادامه داد: سهامداران حقوقی در زمانی که احساس می کنند سهام ارزنده و بازار فروشنده است اقدام به خرید سهام می کنند و از طرفی نیز در زمانی که بازار، خریدار سهام شرکت های حقوقی است اقدام به فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دامنه نوسان نامتقارن در بورس، مقطعی است

دامنه نوسان نامتقارن در بورس، مقطعی است