مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 15:002021-02-27اقتصادي

تابستان 1400 تنش آبی کمتری خواهیم داشت


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: برای تابستان سال آینده از ظرفیت خط انتقال آب از زابل به زاهدان استفاده خواهد شد از اینرو در نزدیکی زاهدان چاه هایی حفر و با اضافه شدن پمپ ها موفق به افزایش 250 لیتر آب در ثانیه شده که 21 هزار مشترک در این فصل .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، علیرضا قاسمی امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد:  زاهدان از جهت منابع آبی شهر بسیار فقیری است و تمام منابع آبی این شهر برای یک جمعیت 300 هزار نفری کفایت می کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به مباحث پدافندی قرار شد 2 خط 900 میلیمتر از چاه نیمه های سیستان به زاهدان منتقل شود که یک خط در دهه 80 وارد مدار بهره برداری شد آن زمان جمعیت نرمالی را شاهد بودیم اما وقتی یک منبع آب ی اضافه شود بلافاصله سرریز جمعیت از نقاط دیگر به زاهدان صورت می گیرد و این رشد سرسام آور جمعیت دوباره منطقه را با کمبود جدی در منابع آب مواجه خواهد کرد.

این مسؤول اضافه کرد: زمانی که خط اول زابل - زاهدان وارد مدار شد تقریبا  50 درصد نیاز شهر را تامین و 50 درصد دیگر از آب شور بهره مند شدند از این رو تصمیم دوم برای زاهدان گرفته شد که از ظرفیت آب شور و شیرین سازی آن برای تامین آب آشامیدنی مردم استفاده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تابستان 1400 تنش آبی کمتری خواهیم داشت

تابستان 1400 تنش آبی کمتری خواهیم داشت