مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 13:352021-02-27اقتصادي

مزارع الگویی و نمایشی زراعت چوب در آذربایجان غربی ایجاد شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: مزارع الگویی و نمایشی با روش های آبیاری نوین در زمینه زراعت چوب با هدف ترغیب کشاورزان برای فعالیت در این بخش ایجاد شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، رسول جلیلی ظهر شنبه در جلسه طرح زراعت چوب و هماهنگی برنامه های هفته منابع طبیعی با بیان اینکه آذربایجان غربی در زمینه زراعت چوب جزو استان های برتر کشوری به شمار می رود، افزود: با توجه به خشک شدن دریاچه ارومیه و کاهش منابع آبی در سال های اخیر زراعت چوب در استان تحت شعاع قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ایجاد مزارع الگویی و نمایشی با ارقام بازده بالا از طریق استفاده از روش های نوین آبیاری با توجه اشتغال و درآمد مناسب زراعت چوب می تواند زمینه ساز ترغیب کشاورزان برای فعالیت در این بخش باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی نیز در این نشست با بیان اینکه در حال حاضر سه هزار و 230 هکتار از عرصه های استان به زراعت چوب اختصاص داده شده است، گفت: سهمیه زراعت چوب استان در سال جاری 662 هکتار است که تاکنون همه این اراضی شناسایی شده و 450 میلیون تومان تسهیلات برای متقاضیان زراعت چوب در استان تخصیص یافته است.

هادی قاسمی خاطر نشان کرد: با توجه به محدودیت های منابع آبی در حاشیه دریاچه ارومیه مقرر شده است که برای صرفه جویی در مصرف آب از پساب تصفیه ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مزارع الگویی و نمایشی زراعت چوب در آذربایجان غربی ایجاد شود

مزارع الگویی و نمایشی زراعت چوب در آذربایجان غربی ایجاد شود