مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 13:102021-02-27پزشكي

شناسایی 70 نوع جهش ویروس کرونا در ایران


رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تا امروز، افزون بر 70 نوع جهش در ایران شناسایی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازنیز اگرچه نسبت به برخی ویروس های RNA دار لزوماً سرعت جهش بیشتری ندارد لکن در همه ماه های گذشته جهش های متعددی را در ایران و جهان به خود دیده است که البته بسیاری از این جهش ها لزوماً منتهی به تغییر رفتار ویروس یا واکنش متفاوتی به واکسن و آنتی بادی ها و سیستم ایمنی نشده اند و قابل توجه نبوده و نیستند.

وی افزود: متأسفانه انتقال ناقص مطالب و گزارش های علمی مطروحه هفتگی در ستاد ملی مقابله با سخنگوی رسمی و مشخص دارد، اعلان مصوبات و اطلاعات منحصر به سخنگو باشد و سایر اظهارات، وجهی ندارد و رسانه ها این موضوع را در اطلاع رسانی مطالب، لحاظ کنند و البته اعضای ستاد نیز توجه بیشتری به این مهم داشته باشند، واژگان موتاسیون ایرانی که به نقل از نایب رییس محترم مجلس نیز منتشر شده است، اطلاق درستی نیست و صحت ندارد و تا امروز از میان واریانت های شناخته شده با مبدا انگلیس، آفریقای جنوبی، برزیل و کالیفرنیا صرفاً واریانت انگلیسی در ایران مشاهده شده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بسان همه ماه های گذشته، مونیتورینگ و رصد مستمر ژنتیک ویروس و بررسی های فیلوژنتیکی و توا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 70 نوع جهش ویروس کرونا در ایران

شناسایی 70 نوع جهش ویروس کرونا در ایران