مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 13:002021-02-27اقتصادي

هشدار دامپزشکی خوزستان؛ مرغ زنده نخرید


با افزایش قیمت مرغ کشتار روز ، روند عرضه غیربهداشتی مرغ زنده در سطح شهرهای خوزستان بیشتر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، مدیرکل دامپزشکی خوزستان نسبت به خرید و مصرف مرغ زنده هشدار داد و گفت: تداوم این مساله می تواند سلامتی شهروندان را به خطر انداخته و سبب شیوع بیماری های مشترک انسان و دام شود.

دکتر مصطفی کنارکوهی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: عرضه مرغ به شکل زنده و ذبح آن در اماکن عمومی و منزل خطراتی مانند انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام از طریق پرنده زنده، لاشه، خون، پر و فضولات مرغ را به دنبال دارد که باعث ایجاد آلودگی زیست محیطی، تجمع حشرات و حیوانات موذی، رشد آلودگی ثانویه در لاشه و بقایای به جا مانده از ذبح مرغ و احتمال انتقال آلودگی مختلف را دربردارد.

وی به شهروندان توصیه کرد برای حفظ سلامتی و بهداشت خود و خانواده و همچنین در راستای کمک به بهداشت محیط زیست و هم نوعان خود از خرید مرغ زنده خودداری کنند و گوشت مرغ مورد نیاز خود را از فروشگاه های معتبر و مجاز و به صورت بسته بندی شده با درج تاریخ تولید انقضا و قیمت تهیه کنند.

کنارکوهی افزود: دامپزشکی خوزستان با واحدها و افرادی که مبادرت به عرضه و فروش مرغ زنده کنند و بهداشت عمومی جامعه را به مخاطره می اندازند برخورد قانونی خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار دامپزشکی خوزستان؛ مرغ زنده نخرید

هشدار دامپزشکی خوزستان؛ مرغ زنده نخرید