مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 12:552021-02-27سياسي

حضرت زینب راوی اصیل واقعه کربلا و رمز ماندگاری آن در تاریخ است


حضرت زینب (س) جامع تمام فضیلت های انسانی و خوبی ها و بخصوص نقش روشنگری زن در جامعه را بصورت کامل نشان داد و بر همین اساس در فرهنگ اسلام ناب ایشان مصداق بارز انسان کامل است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام شعیب صالحی صبح امروز اظهار کرد: حضرت زینب کبری (س) یکی از شخصیت های برجسته اسلامی است که نقش اساسی در مکتب اسلام و گسترش های و بخصوص نقش روشنکری زن  در جامعه را بصورت کامل نشان داده و بر همین اساس در فرهنگ اسلام ناب، ایشان مصداق بارز انسان کامل است.

امام جمعه شهرستان بندر خمیر با بیان این که شهید مطهری در کتاب انسان کامل   بحثی را به طور مفصل و مبسوط در مورد این گزاره مهم ارائه می کند که انسان کامل از نگاه اسلام کیست و راه شناخت آن چیست؟، عنوان کرد: البته در بیانات قرآنی و روایات به این عبارت چیزی نیامده و با عبارت مومن کامل و مسلمان کامل این ویژگی معرفی شده است اما خب انسان در ذیل ایمان به کمال رسیده است.

حجت الاسلام صالحی خاطرنشان کرد: شخصیت الهی حضرت زینب کبری را در سه فضیلت باید جستجو کرد؛ نخست معرفت، دوم بصیرت و سوم شجاعت.

وی با بیان اینکه محور بنیادین فضائل والای حضرت زینب (س)،  معرفت الهی است، تاکید کرد: رشد ابعاد شخصیتی آن بانوی بزرگ عالم هستی در سایه باور عمیق به توحیدحقیقی و به تبع آن شناخت و معرفت ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضرت زینب راوی اصیل واقعه کربلا و رمز ماندگاری آن در تاریخ است

حضرت زینب راوی اصیل واقعه کربلا و رمز ماندگاری آن در تاریخ است