مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 12:402021-02-27اجتماعي

گونه کمیاب گربه پالاس در محدوده تالاب گاوخونی اصفهان رویت شد


این گونه گربه سان در ایران کمیاب می باشد هرچند مباحثی درباره در خطر انقراض بودن آن نیز مطرح شده است.

- معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان اصفهان از رویت یک گونه کمیاب گربه پالاس در شعاع پنج کیلومتری تالاب بین المللی گاوخونی خبر داد.

حسین اکبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زیستگاه این گربه سان با نام پالاس (Pallas cat) در مناطق کوهستانی با آب و هوایی ییلاقی است اما تعداد از افراد محلی در محدوده شهر ورزنه و تالاب بین المللی گاوخونی در شرق اصفهان، این گونه کمیاب را رویت و نسبت به رهاسازی آن اقدام کردند.

وی افزود: با توجه به گزارش سایت قطره و به نقل ازهای رسیده از مرکز محیط بانی تالاب گاوخونی و جوامع محلی شهر ورزنه، این گربه در شعاع پنج کیلومتری شمال شرقی تالاب و کوه سیاه در حالیکه در چاله ای به عمق حدود یک و نیم متر گرفتار شده بود، رویت شد و 2 نفر از جوانان ورزنه پس از مشاهده گربه پالاس آن را رها سازی کردند.

اکبری با بیان اینکه احتمال دارد این گربه داخل چاله گرفتار شده یا برای استتار خود را آنجا پنهان کرده بود، تصریح کرد: مطالعات زیست محیطی نشان می دهد که زیستگاه اصلی گربه پالاس، مناطق کوهستانی نسبتا مرتفع و سردسیر است درحالیکه محدوده اطراف تالاب گاوخونی، حالت دشت دارد و بیابانی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گونه کمیاب گربه پالاس در محدوده تالاب گاوخونی اصفهان رویت شد

گونه کمیاب گربه پالاس در محدوده تالاب گاوخونی اصفهان رویت شد