مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 12:352021-02-27پزشكي

انجام 125سقط جنین قانونی در خراسان رضوی طی 6 ماه ابتداء سال


کارشناس مسئول برنامه ژنتیک بهزیستی خراسان رضوی از 125 مورد ختم بارداری به دلیل قطعی شدن وجود معلولیت در جنین، در 6 ماه اول امسال در استان خبر داد.

- ایسنا/خراسان رضوی کارشناس مسئول برنامه ژنتیک بهزیستی خراسان رضوی از 125 مورد ختم بارداری به دلیل قطعی شدن وجود معلولیت در جنین، در 6 ماه اول امسال در استان خبر داد.

نرگس ژیان عابد با اعلام این خبر بیان کرد: این تعداد ختم بارداری، با نظر سه نفر پزشک متخصص ژنتیک و پزشکی قانونی استان و با تشخیص قطعی تیم تخصصی پزشکی و مجوز شرعی، میسر شده است.

وی اضافه کرد: حتی با وجود محدودیت های مراجعات ناشی از شیوع کرونا، پیش بینی می کنیم که تا پایان سال، این تعداد از 200 مورد بیشتر شود.

کارشناس مسئول برنامه ژنتیک بهزیستی خراسان رضوی گفت: در مدت 6ماه اول سال بیش از 11 هزار مورد مشاوره ژنتیک برای جمعیت هدف انجام شده که شامل مشاوره های حین ازدواج، قبل از بارداری، حین بارداری و مشاوره های تشخیصی بوده و برای انجام آنها بیش از یک و نیم میلیارد تومان هزینه شده است.

ژیان عابد ذکر کرد: اگر بارداری های پایان یافته، به نتیجه تولد منجر می شد، قطعا با کودکان معلول یا دچار بیماری های متابولیکی غیر قابل درمان مواجه بودیم که در طول زندگی آنها هزاران میلیارد تومان هزینه مادی و معنوی برای افراد، خانواده ها و جامعه ایج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام 125سقط جنین قانونی در خراسان رضوی طی 6 ماه ابتداء سال

انجام 125سقط جنین قانونی در خراسان رضوی طی 6 ماه ابتداء سال