مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 09:352021-02-27بين الملل

فرستاده سابق سازمان ملل: حمله حفتر به طرابلس با چراغ سبز بولتون بود


فرستاده سازمان سازمان ملل متحد در امور یمن تأکید کرد که حمله ژنرال «خلیفه حفتر» به طرابلس در سال 2019 با چراغ سبز «جان بولتون» مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا صورت گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، استفانی ویلیامز فرستاده سابق سازمان ملل در امور گفت که جان بولتون چهار یا پنج روز پیش از حمله حفتر به طرابلس در تماس تلفنی با حفتر به او گفت: اگر می خواهی کاری بکنی سریعا انجام بده و قربانیان غیرنظامی را کاهش بده .

وی افزود: نمی دانم ژنرال حفتر پس از این تماس چه فکری کرد اما تصور می کرد که به راحتی وارد طرابلس خواهد شد، فوریه و مارس نیز سرنوشت ساز بود.

ویلیامز گفت که هیأت سازمان ملل اطلاعی از تماس دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا با حفتر نداشت تا اینکه خود ترامپ از تماس با حفتر خبر داد.

وی افزود که تماس بولتون و ترامپ با حفتر باعث شد او احساس کند که آمریکا در کنارش است.

فرستاده سابق سازمان ملل در امور یمن تصریح کرد که اختلافاتی نیز بین نهادهای آمریکایی درباره حفتر و حمله او به طرابلس وجود داشت و وزارت خارجه از تماس ترامپ و حفتر ناراضی بود.

ویلیامز که پیش از تصدی منصب فرستاده سازمان ملل در یمن، در وزارت خارجه آمریکا مسئول بود، گفت که دولت جدید لیبی فرصت زیادی دارد تا کشور را به سمت برگزاری انتخابات در 24 دسامبر آینده و اج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرستاده سابق سازمان ملل: حمله حفتر به طرابلس با چراغ سبز بولتون بود

فرستاده سابق سازمان ملل: حمله حفتر به طرابلس با چراغ سبز بولتون بود