مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 09:202021-02-27اقتصادي

اما و اگرهای اجرای قانون «مالیات بر خانه های خالی» در خراسان جنوبی


مدیرکل اداره امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه این قانون در شهرهای بالای 100 هزار نفر جنبه اجرایی دارد و در سطح استان تنها شهر بیرجند دارای این جمعیت بوده بنابراین این قانون تنها در این شهر اجرا می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، موضوع مسکن همیشه یکی از دغدغه های خانواده ها به ویژه جوانان بوده و هست.

با توجه به گرانی مسکن و زمین در یک سال اخیر، بحث اجاره بها برای منازل داغ تر شده و تقاضای فراوان برای منزل سبب افزایش بی اندازه این کالای مورد استفاده در بازار املاک شده است.

یکی از قوانینی که مجلس برای کنترل قیمت ها در بازار مسکن گرفت قانون مالیات بر خانه های خالی بوده که اجرای درست آن به گفته بسیاری از کارشناسان سبب افزایش عرضه واحد مسکونی به بازار و به تبع کاهش نرخ مسکن و نیز اجاره بها خواهد شد.

بر اساس قانون اصلاح شده ماده 69 مکرر قانون مالیات های مستقیم از سوی مجلس یازدهم، هر واحد مسکونی واقع در تمامی شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور، در هر سال مالیاتی در مجموع بیش از 120 روز ساکن یا کاربر نداشته باشد، به عنوان خانه خالی شناسایی شده و به ازای هر ماه بیش از زمان مذکور، بدون لحاظ معافیت های مندرج در این قانون، ماهانه مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اما و اگرهای اجرای قانون «مالیات بر خانه های خالی» در خراسان جنوبی

اما و اگرهای اجرای قانون «مالیات بر خانه های خالی» در خراسان جنوبی