مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 09:202021-02-27اقتصادي

برتری قزاقستان در آسیای مرکزی از نظر آمادگی در توسعه فناوری های پیشرفته


قزاقستان در رتبه بندی جهانی کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل از نظر آمادگی در جهت توسعه فناوری های پیشرفته در بین 158 کشور دنیا موقعیت 62 را به خود اختصاص داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، قزاقستان در رتبه بندی کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل در بین کشورهای آسیای مرکزی بهترین موقعیت را به دست آورده است.

این موضوع در گزارش فناوری و نوآوری (Technology and Innovation Report 2021) کنفرانس سازمان ملل در امور تجارت و توسعه تایید شده است.

نورسلطان در این رتبه بندی در موقعیت 62 قرار دارد و پیشگام ترین کشور آسیای مرکزی از نظر آمادگی در توسعه فناوری های پیشرفته است.

تاجیکستان و قرقیزستان در این فهرست به ترتیب در جایگاه های 143 و 115 قرار گرفته اند و ازبکستان و ترکمنستان در این رتبه بندی حضور ندارند.

از میان کشورهای شوروی سابق، روسیه در جایگاه 27، اوکراین 53، بلاروس 59، گرجستان 79، مولداوی 81، ارمنستان 83 و آذربایجان در موقعیت 100 قرار دارند.

در بالاترین رده های این رتبه بندی کشورهای آمریکا، سوییس و انگلستان و کشورهای یمن ، گامبیا و جمهوری دموکراتیک کنگو در جایگاه آخر قرار دارند.

این رتبه بندی بر اساس شاخص فناوری و نوآوری سازمان ملل انجام شده است که 5 شاخص در توانایی، پذیرش و انطباق فناوری های پیشرفته را در نظر دارد که کاربرد فناوری های اط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برتری قزاقستان در آسیای مرکزی از نظر آمادگی در توسعه فناوری های پیشرفته

برتری قزاقستان در آسیای مرکزی از نظر آمادگی در توسعه فناوری های پیشرفته