مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 09:152021-02-27سياسي

انتقاد از عدم حذف معافیت مالیاتی قضات در بودجه 1400


رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: تبعیض بین قضات و اعضای هیئت علمی در معافیت مالیاتی درست نیست و ما نباید بین آنان تفاوتی قائل شویم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام موسی غضنفر آبادی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در واکنش به حذف معافیت مالیاتی قضات در لایحه بودجه سال 1400 اظهار داشت: جای تأسف دارد شأن قضات در کشور ما به نسبت کشورهای دیگر پایین تر است.

وی بیان کرد: یکی از نمایندگان مجلس امروز پیشنهادی داد و براساس آن پیشنهاد، اعضای هیئت علمی دانشگاه ها از پرداخت مالیات معاف شدند اما قضات باید مالیات بپردازند که این مسئله تبعیض است.

رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حرف بنده آن است که قضات و اعضای هیئت علمی همگی زحمت کش هستند و ما نباید بین آنان تفاوتی قائل شویم به این معنا که یا هر دو باید مالیات بپردازند و یا آنکه هم قضات و هم اعضای هیئت علمی باید از پرداخت مالیات معاف شوند.

محمد باقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: ما قبول داریم که قضات، اقشار زحمت کشی هستند و باید به زندگی آنان رسیدگی شود.

وی بیان کرد: درباره معافیت مالیاتی اعضای هیئت علمی قانون دائمی وجود داشت و آنان معاف شدند اما درباره قضات قانون دائمی وجود ندارد و از آنجایی که رأی گیری انجام شده است، امکان رأی گیری مجدد وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد از عدم حذف معافیت مالیاتی قضات در بودجه 1400

انتقاد از عدم حذف معافیت مالیاتی قضات در بودجه 1400