مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 09:152021-02-27سياسي

بازخوانی راهبردهای مدیریت سیاسی حضرت زینب(سلام الله علیها)


مطالعه موردی سیره حضرت زینب(س) به عنوان یک زن از خاندان رسالت در دوران اسارت، به دلیل خاص بودن واقعه و شکل گیری بحرانی جدید در پیشروی تاریخ تشیع، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، حضرت زینب (سلام الله علیها) به عنوان یک الگوی مدیریتی موفق، در شیوه مدیریت خود مؤلفه هایی را لحاظ نموده اند که علی رغم گذر زمان و انصار، به کارگیری آن در جامعه فعلی ما نیز بسیار کارگشا و راه گشا است.

  تشخیص درست بحران و زمینه های آن، باورهای زیربنای مدیریت بحران، ویژگی های شخصیتی مؤثر و اقدامات مدیریتی قبل، حین و بعد از بحران، چهار مؤلفه مدیریت بحران در سیره حضرت (س) هستند.

ایشان توانست این بحران ها را از طریق چهار مؤلفه فوق مدیریت، و و پاسخ رسای ما رایت الا جمیلا از طرف ایشان به ابن زیاد بود.

همانطور که می دانیم این پاسخ دربردارنده و بیانگر بالاترین درجه معنویت در وجود حضرت زینب (سلام الله علیها) است که به نوعی مؤکد صبر ایشان نیز می باشد.

در تعابیر عامی،  فقط خودداری زینب کبری(س) و خودداری از گریه بر شهدا در روز عاشورا و صبر بر مصائب ایشان نمود دارد، حال آنکه این حضرت با تمام ویژگی های زنانه و صرفا به جهت مدیریت بحران و پیشبرد امور بازماندگان و اسرا، در لحظه واکنش زنانه از خود نشان نداد و تمام رنج حاصل از درد موجود را در دوران خود فرو خورده و از ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازخوانی راهبردهای مدیریت سیاسی حضرت زینب(سلام الله علیها)

بازخوانی راهبردهای مدیریت سیاسی حضرت زینب(سلام الله علیها)