مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 09:102021-02-27اجتماعي

کاشت بیش از 7000 نهال در معابر و بوستان های مرکز پایتخت


با رویکرد زیبا سازی معابر با درختان، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 5000 نهال در معابر و نزدیک به 2000 نهال در بوستان های سطح منطقه کاشته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نصراله آبادیان با اشاره به اهمیت استفاده از گیاهان برای زیباسازی شهری و نیز کاهش آلودگی های هوا و آلودگی صوتی، افزود: علاوه بر این گیاهان موجب طراوت، سرزندگی شهر و کاهش آلودگی صوتی هستند و بافت گیاهی باعث ضعیف شدن امواج صوتی می شود.

از این رو می توان از گیاهان برای جلوگیری از آلودگی های صوتی نیز استفاده کرد.

وی در تشریح اقدامات انجام شده توسط اداره فضای سبز معاونت خدمات شهری و محیط زیست بیان کرد: در سال جاری برای ارتقای فضای سبز بخش مرکزی شهر تهران 7185 اصله نهال کاشته شد که از این تعداد 5307 اصله در معابر و 1878 اصله در بوستان های سطح منطقه کاشته شده است.

شهردار منطقه 11 ادامه داد: گونه های چنار، نارون، اقاقیا، زبان گنجشک، زیتون تلخ و نارنج در خیابان ها و درختان چنار، نارون، اقاقیا، زبان گنجشک، زیتون تلخ و سبز ، مگنولیا، بلوط، آلبالو، گیلاس، زردآلو، هلو، آلو، ژینکو، انار، نارنج، کامیس پاریس، ابریشم، سرو نقره ای نیز در بوستان ها کاشته شد.

او همچنین یاد آور شد: حدود 180 اصله درخت چنار روتبال در خیابان معیری که به عنوان خیابان کامل انتخاب شده است؛ کاشته شده و در برخی از کوچه ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشت بیش از 7000 نهال در معابر و بوستان های مرکز پایتخت

کاشت بیش از 7000 نهال در معابر و بوستان های مرکز پایتخت