مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 08:552021-02-27پزشكي

بیماران کرونا در خوزستان به ازای هر 8 روز تقریبا 2 برابر شدند


رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: انتشار ویروس جهش یافته کرونا در خوزستان باعث شد که بیماران ما به ازای هر هشت روز، به طور تقریبی دو برابر می شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر استان خوزستان شروع شد.

وی با بیان اینکه از نیمه دوم بهمن ماه سال جاری سرعت انتشار این ویروس در استان بالا رفت و ما را نگران کرد، افزود: بیماران ما به ازای هر هشت روز، به طور تقریبی دو برابر می شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: ما در پیک اول و دوم این وضعیت را نداشتیم و نگران ویروس جهش یافته بودیم؛ بنابراین بررسی ها را انجام دادیم و متوجه شدیم که اولین نمونه هایی را که از اهواز و آبادان ارسال کرده بودیم، به طور تقریبی در همه نمونه ها به جز یک مورد، ویروس جهش یافته بودند.

ابول نژادیان تصریح کرد: این سرعت انتشار در ویروس کرونای انگلیسی وجود دارد و جوانان را به خصوص مبتلا می کند؛ به طور مثال ما افراد با سنین پایینی را با درگیری شدید ریه داریم که در عرض 72 ساعت ریه را سفید می کنند.

وی با اشاره به اینکه این موضوع اول در جنوب خوزستان شروع و بعد مرکز و غرب درگیر شد، تأکید کرد: در این راستا محدودیت ها را تشدید کردیم و قرنطینه را افزایش دادیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد: در یک هفته گذشته با رعایت پروتکل های بهداشتی، بیماریابی و رهگیری و… سرعت انتشار این و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماران کرونا در خوزستان به ازای هر 8 روز تقریبا 2 برابر شدند

بیماران کرونا در خوزستان به ازای هر 8 روز تقریبا 2 برابر شدند