مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 08:502021-02-27اقتصادي

تعرفه واردات گوشی های بالای 600 دلار از 5 به 12 درصد می رسد


با مصوبه مجلس شورای اسلامی، سود بازرگانی واردات تجاری موبایل بالای 600 دلاری از یک به هشت درصد افزایش یافته و با احتساب چهار درصد حقوق و عوارض گمرکی، - با مصوبه مجلس شورای اسلامی، سود بازرگانی واردات تجاری موبایل بالای 600 دلاری از یک به هشت درصد افزایش یافته و با احتساب چهار درصد حقوق و عوارض گمرکی، تعرفه واردات از 5 به 12 درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در ماه های گذشته به دلیل مشکلات مربوط به کرونا و مشکلات تولید و از سوی دیگر، مشکلات واردات، قیمت گوشی با افزایش چند برابری مواجه بود.

این در حالی است که بازار موبایل مستقیما از بازار ارز تاثیر می گیرد و با هر نوسانی در قیمت دلار و به خصوص افزایش قیمت ارز، دستخوش تغییراتی می شود.

همچنین موضوع ممنوعیت واردات گوشی های بالاتر از 300 یورو تابستان سال جاری به عنوان راه حلی برای مشکل واردات و کمبود گوشی مطرح شد و البته با جنجال هایی که این خبر به پا کرد و حتی با گران شدن گوشی های پرچمدار هم گره خورد، مسوولان واکنش نشان داده و درنهایت اعلام شد این موضوع که در حد یک صورت جلسه در کمیته تخصیص ارز بوده و ابلاغی به گمرکات نشده بود که با تصمیم کمیته ای متشکل از وزارت صمت، بانک مرکزی و وزارت ارتباطات، لغو شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعرفه واردات گوشی های بالای 600 دلار از 5 به 12 درصد می رسد

تعرفه واردات گوشی های بالای 600 دلار از 5 به 12 درصد می رسد