مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 08:102021-02-27فناوري

اختراع حسگر گوشی با توان فیلم برداری 480 فریم در ثانیه


محققان برای اولین بار حسگری را برای دوربین های گوشی های هوشمند تولید کرده اند که عکاسی با دقت 50 یا 100 مگاپیکسل و فیلم برداری با دقت 480 فریم در ثانیه را ممکن می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، حسگر جدید که توسط شرکت سامسونگ تولید شده، ایزوسل جی ان 2 نام دارد و تولید انبوه آن نیز به تازگی آغاز شده است.

دقت تصاویر تهیه شده با استفاده از این حسگر 50 مگاپیکسلی، 8160 در 6144 پیکسل بوده و از آن می توان برای فیلم برداری با دقت کم سابقه 8K با استفاده از گوشی های هوشمند استفاده کرد.

نکته جالب این است که بسیاری از گوشی های هوشمند از نمایشگرهایی که قادر به نمایش تصاویر ویدئویی با چنین دقتی باشند، برخوردار نیستند.

در شرایطی که تصاویر ویدئویی عادی قادر به نمایش 24 فریم در ثانیه هستند، با استفاده از این حسگر می توان تصاویر صحنه آهسته ای ضبط کرد که 480 فریم در ثانیه را در خود جای داده اند.

حسگر یادشده همچنین به مجهز به یک الگوریتم هوش مصنوعی موزاییکی است که از طریق آن می توان سه لایه مجزا از تصاویر 50 مگاپیکسلی را به رنگ های سبز، قرمز و آبی خلق کرد تا با ترکیب آنها به تصویری با دقت 100 مگاپیکسل دست یافت.

در این حالت حسگر یادشده می تواند 10 عکس را در هر ثانیه ثبت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختراع حسگر گوشی با توان فیلم برداری 480 فریم در ثانیه

اختراع حسگر گوشی با توان فیلم برداری 480 فریم در ثانیه