مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 06:252021-02-27پزشكي

دومین وبینار حق بر سلامت کودکان با تاکید بر غربالگری پیش از تولد برگزار شد


دومین وبینار «حق بر سلامت کودکان با تاکید بر غربالگری پیش از تولد»، از سوی اداره کل حقوق بشر و پیگیری حقوق شهروندی وزارت دادگستری برگزار شد.

- دومین وبینار حق بر سلامت کودکان با تاکید بر غربالگری پیش از تولد ، از سوی اداره کل حقوق بشر و پیگیری حقوق شهروندی وزارت دادگستری برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری، مرضیه وحید دستجردی وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این وبینار و در سخنانی، به تشریح بایسته های غربالگری از منظر سلامت مادر و کودک پرداخت و بر اهمیت و اثرات آن در سلامت جامعه تاکید کرد.

وی به قانون سقط درمانی و همچنین دیدگاه شرع مقدس در مورد سقط جنین اشاره کرد و با مقایسه آمار ناهنجاریهای جنین در ایران و جهان گفت: سازمان پزشکی قانونی حدود 200 مورد از چند هزار مورد ناهنجاری ها را پذیرفته و در صورت درخواست اولیاء قبل از ولوج روح (18 هفته و 6 روز از 40 تا 42 هفته بارداری) و با نظریه سه کارشناس معتمد پزشکی قانونی و طی مراحل سخت گیرانه اداری و قانونی، مجوز ختم بارداری را صادر می کند.

این جراح و متخصص زنان و زایمان، پیشنهاداتی را در جهت رفع برخی مشکلات غربالگری و همچنین کاهش موارد مثبت کاذب تست های بیوشیمیایی غربالگری ارایه کرد و گفت: در ابلاغ سیاست های کلی جمعیت توسط مقام معظم رهبری هم به افزای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دومین وبینار حق بر سلامت کودکان با تاکید بر غربالگری پیش از تولد برگزار شد

دومین وبینار حق بر سلامت کودکان با تاکید بر غربالگری پیش از تولد برگزار شد