مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 06:102021-02-27پزشكي

نکاتی درباره تغذیه زنان در سه ماهه اول بارداری


بررسی وضعیت تغذیه زنان در سه ماهه اول بارداری نشان داد که میانگین مصرف چهار گروه اصلی غذایی شامل «نان و غلات»، «پروتیین»، «سبزیجات» و «شیر و لبنیات» در اکثر این زنان، - بررسی وضعیت تغذیه زنان در سه ماهه اول بارداری نشان داد که میانگین مصرف چهار گروه اصلی غذایی شامل نان و غلات ، پروتیین ، سبزیجات و شیر و لبنیات در اکثر این زنان، کم تر از میزان توصیه شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تغذیه سالم، کافی، متعادل و متنوع در دوران بارداری برای سلامتی مادر و نوزاد ضروری است و تغذیه مناسب برای رشد جنین و تامین ذخایر مادر و همچنین در پیشگیری از عوارض بارداری در مادر و نوزاد نقش مهمی دارد.

تغذیه نامناسب دوران بارداری علاوه بر تاثیر بر وزن نوزاد هنگام تولد، خطراتی مانند سقط جنین، تولد نارس و کم وزنی نوزاد را افزایش می دهد و عوارضی مانند چاقی، دیابت حاملگی و پره اکلامپسی را به دنبال دارد.

تغذیه ناکافی به خصوص در اوایل بارداری، احتمالا بر روی رشد مغزی جنین تاثیر گذاشته و سبب آسیب بافتی و یا عقب ماندگی ذهنی در نوزادان می شود.

با توجه به اهمیت این موضوع پژوهشگران با انجام مطالعه ای وضعیت تغذیه زنان را در سه ماه اول بارداری و منابع کسب اطلاعات آن ها در این زمینه را مورد بررسی قرار دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکاتی درباره تغذیه زنان در سه ماهه اول بارداری

نکاتی درباره تغذیه زنان در سه ماهه اول بارداری