مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 05:252021-02-27دانش

استفاده از روغن پالم در شیر تخلف است


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد آیت الله آملی گفت:عموما در محصولات لبنی خصوصا شیر با توجه به اینکه مورد مصرف بالای مردم قرار می گیرد استفاده از پالم ممنوع است اما در استفاده پنیر پیتزا و بستنی تا حدی مشکلی ندارد.

- محمد احمدی در گفت و گو با ایسنا مازندران اظهار کرد: روغن پالم یک روغن خوراکی که از قسمت گوشتی و هسته میوه درخت نخل (پالم) که در کشورهای آسیای جنوب شرقی،مانند مالزی رشد می کند استخراج می شود.

وی با اشاره به اینکه اسم روغن پالم از نوعی چربی موجود در خود به اسم اسید چرب پالمیتیک گرفته است،تصریح کرد: روغن پالم دارای اسید چرب بسیار بالا مانند روغن حیوانی بوده و در دمای اتاق به صورت جامد است.

عضو هیئت علمی گروه علوم و صنایع غذایی دانشگاه آزاد اسلامی آیت الله آملی خاطرنشان کرد: روغن پالم به عنوان یک روغن گیاهی دارای اسیدهای چرب اشباع و فاقد کلسترول است اما پس ازخوردن آن ، مانند دیگر روغن های گیاهی می تواند کلسترول و چربی بد را در بدن بالا ببرد.

احمدی ادامه داد: روغن پالم دارای انتی اکسیدان های طبیعی مانند توکوترینول و کاروتینویدها است که باعث اثرات خوب و مفید در بدن می شود.

وی با بیان اینکه شیرهای دوشیده شده از دام دارای حدود 3 درصد چربی است،افزود: هنگامی که شیرها وارد کارخانه می شوند برای تولید محصولات مختلف چربی آن ها در اب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از روغن پالم در شیر تخلف است

استفاده از روغن پالم در شیر تخلف است