مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 04:452021-02-27فناوري

وبینار «آشنایی با اینترنت اشیا - IOT» برگزار می شود


انجمن علمی دانشجویی مهندسی کامپیوتر گرایش فناوری اطلاعات دانشگاه الزهرا (س)، وبینار «آشنایی با اینترنت اشیا - IOT» را برگزار می کند.

- انجمن علمی دانشجویی مهندسی کامپیوتر گرایش فناوری اطلاعات دانشگاه الزهرا (س)، وبینار آشنایی با اینترنت اشیا - IOT را برگزار می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه دانشجویان ایسنا، در مفهوم عام اینترنت اشیا (IoT) شامل هر چیزی است که به اینترنت متصل می شود.

به طور کلی اینترنت اشیاء به مفهومی اشاره دارد که در آن قابلیت اتصال به شبکه و دریافت و ارسال داده ها، به اشیا، سنسورها و ابزار اطرافمان نیز تعمیم می یابد.

بر اساس تعریف موسسه مک کنزی، اینترنت اشیاء عبارت است از سنسورها و محرک هایی که از طریق شبکه به سیستم پردازشی متصل می شوند.

چنین سیستمی قادر به پایش و مدیریت وضعیت اشیاء متصل شده است.

اینترنت اشیا (IoT) در حقیقت نسخه تکامل یافته فناوری های ماشین به ماشین (M2M) است.

IoT فراتر از آنچه پیش تر بود، امکان اتصال تعداد زیادی از دستگاه ها به فضای ابری (Cloud) و مدیریت و جمع آوری داده های آن ها را فراهم می کند.

دستگاه های مبتنی بر اینترنت اشیا داده ها را به اشتراک گذاشته و سپس آن ها توسط یک گیت وی IoT یا دستگاه انتهایی دریافت شده و با ارسال داده ها به فضای ابری امکان تجزیه و تحلیل داده ها فراهم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وبینار «آشنایی با اینترنت اشیا - IOT» برگزار می شود

وبینار «آشنایی با اینترنت اشیا - IOT» برگزار می شود