مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 04:202021-02-27سياسي

کردستان 6 گونه جدید حشره به دنیا معرفی می کند


 استاد بیوسیستماتیک حشرات دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه زیستگاه های متنوع و غنی در کردستان وجود دارد اعلام کرد که طی پژوهش های مشترک با دانشگاه تهران، - موسسه جانورشناسی ارمنستان و موزه جانورشناسی مسکو موفق به معرفی 5 گونه و یک زیر گونه جدید حشرات از کردستان برای اولین بار در جهان شده اند.

حامد غباری، استاد بیوسیستماتیک حشرات دانشگاه کردستان در گفت وگو با ایسنا با اشاره به خبر کشف تعدادی گونه حشره جدید در کردستان اظهار کرد که این اکتشاف حاصل یک پایان نامه کارشناسی ارشد و طرح پژوهشی در دانشگاه کردستان بوده که با همکاری اساتیدی از کشورهای ارمنستان و روسیه انجام شد.

وی افزود که در ابتدای پژوهش، با توجه به وجود زیستگاه های متنوع و غنی در کردستان انتظار آن می رفت که تعدادی گونه حشره جدید یافت شوند.

این استاد دانشگاه کردستان اعلام کرد که که اکوسیستم کردستان بسیار منحصر بفرد است که در آن شاهد جنگل، انواع مراتع و حتی بیابان هستیم که ظرفیت بالقوه کردستان را در خصوص معرفی گونه های جدید حشره به دنیا به عنوان افتخاری برای استان نشان می دهد.

وی با اشاره به همکاری گروه گیاهپزشکی دانشگاه کردستان، دانشگاه تهران، موسسه جانورشناسی ارمنستان و موزه جانورشناسی مسکو برای شناسایی حشرات تصریح کرد که طی این پژوهش ها 5 گونه و یک زیرگون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کردستان 6 گونه جدید حشره به دنیا معرفی می کند

کردستان 6 گونه جدید حشره به دنیا معرفی می کند