مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 02:102021-02-26سياسي

مجوز بی مجوز؛ سایه سنگین قوانین بر اعتراضات مردمی!


کوثر قاسمی؛ برگزاری تجمعات قانونی یکی از چالش هایی است که گروه های مردمی و تشکل های صنفی-کارگری با آن مواجه هستند؛ - اصل 27 قانون اساسی، از آزادی اجتماعات به عنوان حقی قانونی برای شهروندان یاد می کند، طبق این اصل برگزاری هرگونه تجمع و راهپیمایی ، بدون حمل سلاح و به شرط آن که مخل مبانی اسلام نباشد؛ آزاد است اما قانون فعالیت احزاب برگزاری هر تجمع را وابسته به کسب مجوز می داند.

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو-کوثر قاسمی؛ برگزاری تجمعات قانونی یکی از چالش هایی است که گروه های مردمی و تشکل های صنفی-کارگری با آن مواجه هستند؛ تجمعاتی که با رشد خصوصی سازی های بی اصول، ورشکستگی کارخانه های بزرگ تا تولیدی های کوچک و شرایط نابسامان اقتصادی، روند رو به رشد داشته و معمولا با اهدافی نظیر بهبود شرایط و رفع موانع موجود، برگزار می شوند.

این تجمعات اما پیش از برگزاری با موانع بزرگی هم چون طی کردن روند تشریفاتی جهت کسب مجوز و ابهامات قانونی برای دریافت آن روبه رو می شوند.

هفت خوان دریافت مجوز تجمع به قدری طاقت سوز و توان فرساست تجمع کنندگان عطای مجوز را به لقای آن می بخشند و تجمعات خود را بدون مجوز و غیرقانونی برگزار می کنند.

بالأخره کدام؛ قانون فعالیت احزاب یا اصل 27؟ اصل 27 قانون اساسی، از آزادی اجتماعات به عنوان حقی قانونی برای شهروندان یاد م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجوز بی مجوز؛ سایه سنگین قوانین بر اعتراضات مردمی!

مجوز بی مجوز؛ سایه سنگین قوانین بر اعتراضات مردمی!