مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 01:552021-02-26پزشكي

روایت آماری از تحول بخش بهداشت و درمان کردستان در بعد از انقلاب


رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حالیکه در قبل از انقلاب شاخص های بهداشتی و درمانی در کردستان بسیار پایین بود، بعد از انقلاب تحول خوبی صورت گرفته تا جاییکه جدای از برخورداری از امکانات و تجهیزات، - فرزین رضاعی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: تا پیش از انقلاب در حوزه بهداشت و درمان اتفاق خاصی را در این استان شاهد نبودیم اما بعد از گذشت 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، تحولی عظیم در حوزه بهداشت و درمان استان ایجاد شده است و امکانات و شاخص های موجود این حوزه با دوران قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

وی افزود: در حال حاضر امکانات مختلفی از جمله ام آرآی، سی تی اسکن، دستگاه شتاب دهنده خطی و آزمایشگاه های متعدد و مجهز به امکانات روز در کردستان وجود دارد و شهرها و روستاهای استان در حوزه بهداشت و درمان در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه قبل از انقلاب 84 درصد از پزشکان عمومی و 85 درصد از پزشکان متخصص شاغل در کردستان خارجی بودند، ادامه داد: در این دوره تنها 94 پزشک عمومی و 32 پزشک متخصص در این استان مشغول به فعالیت بودند.

رضاعی با بیان اینکه امروز 391 پزشک عمومی در استان فعالیت دارند، یادآور شد: در حال حاضر تعداد پزشکان متخصص استان به 571 نفر رسیده و همچنین 61 پزشک فوق تخصص نیز در کردس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت آماری از تحول بخش بهداشت و درمان کردستان در بعد از انقلاب

روایت آماری از تحول بخش بهداشت و درمان کردستان در بعد از انقلاب