مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 اسفند 1399 ساعت 07:352021-02-26بين الملل

گفت وگوی تلفنی وزیر خارجه آمریکا با همتای سعودی


خبرگزاری رسمی عربستان سعودی گزارش داد که وزیر خارجه این کشور و همتای آمریکایی او در تماسی تلفنی درباره روابط دوجانبه گفت و گو کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس )، در واپسین ساعات روز پنجشنبه، گزارش داد که فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود وزیر خارجه این کشور با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا تلفنی گفت وگو کرده است.

در این گزارش آمده است که دو طرف در این تماس تلفنی درباره شراکت راهبردی بحث و تبادل نظر کردند و در عین حال، ابعاد همکاری در خصوص چالش های منطقه ای و بین المللی را مورد بررسی قرار دادند.

این تماس در حالی صورت گرفته است که بلینکن در تماس تلفنی پیشین خود، عربستان سعودی را یک شریک مهم امنیتی قلمداد کرد و گفت واشنگتن در چارچوب روابط با ریاض بر موضوع حقوق بشر در این کشور متمرکز خواهد شد.

تنها ساعاتی پس از این تماس تلفنی کاخ سفید، بامداد جمعه (به وقت تهران)، اعلام کرد که جو بایدن ، رییس جمهور آمریکا با سلمان بن عبدالعزیز ، شاه عربستان سعودی به صورت تلفنی گفت وگو کرده است.

این گفت و گوی تلفنی در شرایطی انجام شده که دولت آمریکا قصد دارد گزارشی حاوی جمع بندی های نهادهای اطلاعاتی آمریکا درباره ترور جمال خاشقچی منتقد سعودی و ستون نوس روزنامه واشنگتن پست را منتشر کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی تلفنی وزیر خارجه آمریکا با همتای سعودی

گفت وگوی تلفنی وزیر خارجه آمریکا با همتای سعودی