مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 اسفند 1399 ساعت 06:402021-02-26سياسي

4029 زن عضو شوراهای شهر و روستا هستند


معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: حضور بانوان در مدیریت های محلی پررنگ است و اکنون 4029 زن عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ،، مهدی جمالی نژاد روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر در پنجمین دوره از فعالیت شواری اسلامی شهر و روستا در کشور 125 هزار و 992 نفر عضو هستند که بانوان در مبحث مدیریت محلی سهم پررنگی را به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 37 هزار و 119 دهیاری در کشور در حال فعالیت است که 2855 نفر از دهیاران بانوان هستند و می توان گفت بانوان در مدیریت محلی مربوط به روستا ها هم فعالیت چشمگیری دارند.

جمالی نژاد گفت: از بدو تأسیس نهاد دهیاری تاکنون، زنان حضوری پویا و فعال در عرصه مدیریت روستایی داشته و همواره توانسته اند به عنوان یکی از ذی نفعان اصلی، دوشادوش مردان از عهده مسئولیت های مدیریتی به خوبی برآمده و حرکت به سمت توسعه را شتاب دهند.

وی با بیان اینکه 74 درصد از کل جمعیت کشور در شهرها و 26 درصد در روستاها ساکن هستند، گفت: هم اکنون 1348 شهرداری و 37 هزار و 119 دهیاری در حال خدمت رسانی به هموطنان هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، شوراهای اسلامی شهر و روستا که نمادی از سپردن امور به دست مردم و مدیریت محلی است، شوراهایی هستند که در شهرها و روستاها ایران به طور جداگانه با رأی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4029 زن عضو شوراهای شهر و روستا هستند

4029 زن عضو شوراهای شهر و روستا هستند