مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 اسفند 1399 ساعت 06:252021-02-26پزشكي

ارسال پرونده واکسن روتا به سازمان غذا و دارو/چالش صادرات کیت های تشخیصی کرونا


دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ کیت تشخیصی کرونا به کشور وارد نمی شود و چالش اصلی در این حوزه صادرات است، گفت: در حوزه واکسن ها علاوه بر رفع تست بالینی واکسن آنفلوآنزا پرونده واکسن روتا تا پایان سال به سازمان غذا و دارو ارسال خواهد شد.

- جی پلاس؛ دکتر مصطفی قانعی با اشاره به تلاش شرکت های دانش بنیان در دستیابی به دانش فنی ساخت کیت های تشخیص سریع ویروس کرونا و تکنولوژی مربوط، افزود: در روزهای اول شیوع این ویروس در کشور از کیت های PCR برای این منظور استفاده کردیم که تقریبا در اردیبهشت ماه این کیت در کشور تولید شد.

ایسنا نوشت: وی ادامه داد: با تولید کیت های تشخیص سریع که از نوع کیت های آنتی ژن است، تشخیص این بیماری در زمان کمتری صورت می گیرد، به گونه ای که در تست PCR یک تا دو روز زمان نیاز دارد تا نتیجه مثبت یا منفی بودن تست کرونا به مراجعه کنندگان ارائه شود، ولی کیت های تشخیص سریع در 20 دقیقه قادرند نتایج را اعلام کنند.

قانعی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ایران هیچ کیت تشخیصی وارد نمی کند، چالش کشور در این زمینه را صادرات این محصول دانش بنیان دانست و توضیح داد: این موضوع به این معنا است که کیت های تولیدی اجازه صادراتی داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارسال پرونده واکسن روتا به سازمان غذا و دارو/چالش صادرات کیت های تشخیصی کرونا

ارسال پرونده واکسن روتا به سازمان غذا و دارو/چالش صادرات کیت های تشخیصی کرونا